Back to reality...

Jag överlevde första skoldagen! Pjuh!
Dagen började med ett träningspass på The Well (fortfarande inte fått till några kort, ska skriva upp det på min to do-list). Inte så mycket folk som jag trodde, men hey - det är ju bara första skoldagen, hela veckan bjuder på gratis klasser så får se hur mycket det blir efter det. Trots att det är Amerika har jag inte sett särskilt många (enormt) feta människor. Överlag tycker jag tvärtom att folk på campus faktiskt är hyfsat vältränade. Återkommer med en uppdatering efter mer än en skoldag, jag kanske har sett en speciell del av de 28 000 studenterna.
Kom tillbaka från träningen och kollade lite på olika kurser igen och fick av en slump syn på att volleybollen började inom 30 min. Jag trodde den var på tis&tor men tydligen är den mån&ons, och krockar ej med någon kurs eftersom jag ska hoppa av den jag har mån-ons-fre (International Trade, vilket är synd för jag ville verkligen läsa den och det finns bara 40 platser, varav jag har en, men jag vill ha fredagen ledig så jag kan följa med på utflykter och uppleva saker utanför campus ju). Cyklade (har jag sagt att jag hyrt en cykel? 10 dollar för en månad hos Peak Adventures - sjukt värt) bort direkt (hey - behövde ju inte duscha om jag ändå skulle spela volleyboll?!). Hittade rätt sal och så, men alla andra var klädda i normala kläder (en hade t o m klackar). Jag kände mig dock inte som Bridget Jones i kaninkostym (träningskläder är ju typ skönaste kläderna ever?). Läraren började iaf med att ta närvaro och säga att hon inte tänkte adda någon ny förrän tidigast onsdag, och då efter väntelistan (som jag inte är på eftersom jag hade räknat bort den här kursen då den krockade med International Trade).. Jag har alltså inga stora förhoppningar om att få vara med.. Tyvärr... Jag skrev upp mig för info från skolans volleybollag häromdagen, så förhoppningsvis drar tjejerna där ihop något snart så jag får spela av mig lite!
Hem för att duscha och äta lunch, sedan var det dags för att ta mig an nya kurser. Första var Econ 101 - skön med krävande lärare.. Verkar inte vara den lättaste kursen (var flera amerikaner som tog kursen för andra gången eftersom de ej klarat den första gången.. känns ju lovande).. Klassen var full och jag är nr 11 på väntelistan så den kursen tror jag inte heller på.. Vet inte om jag vill ha den kursen heller.. Räcker om jag läser 6 units econ, och det får jag ihop med andra kurser..
Direkt efter econ 101 var det dags för att prova lyckan på Psyc 2. 122 pers, kan ju tycka att några borde ha skippat kursen.. 1 - EN! dök inte upp.. Jag hade plats 7 på väntlistan, men det här läraren gick inte efter den, utan lät mig, Queenie (exchangare från Aussie) och 2 andra tjejer komma in på kursen, men vi kanske måste sitta på golvet (som vi gjorde hela classen idag), men hey- jag är glad - har alltid velat läsa psykologi! :) Victory! Läraren verkar hur skön som helst och hon skulle göra sitt bästa för att få oss godkända, så hoppas verkligen att jag kommer in!
Efter lektionerna cyklade jag hem och gick sedan till DC med Katie, min roomie från UK. Idag blev det Chicken Fajitas med sallad och sen kaffe :)
Nu ska jag fixa allt inför skoldagen imorgon, har lektioner från kl 7.30 till 16.15, men ska crasha en del och jag tror att jag kanske skippar den första.. Är inte riktigt något jag är superintresserad av.. Kommer jag dessutom in på psykologin så behöver jag inte mer units.. Skulle dock inte ha något emot att läsa Hollywood + America imorgon:) full klass though, men hoppas jag kan komma in ändå - fingers crossed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0