Bjud på ett leende!

En liten uppdatering: resan gick bra, väldigt smidigt till slutet av Atlantenflygningen, efter det kände jag hur trött jag började bli. Jag höll mig dock vaken till kl 18 (lokal tid, 03 svensk tid) sen däckade jag på hotellet. Idag har jag checkat in på campus - och mitt rum! Det är inte direkt stort, men det funkar och det är gott om utrymme och förvaringsmöjligheter (jag fick ju inte ha med mig mer än 23 + 8kg så det är ganska mycket tomrum - till shopping!). Lite segt att det inte finns kuddar och täcke, jag har inte hunnit fixa det idag heller, så jag är glad att jag tog med mig påslakan och örngott jag kan använda.
Har varit i mataffären och köpt lite grejer (frukostmat, vatten och Carmex). Affären ligger vid ett mindre köpcentrum (finns också Starbucks - där jag åt lunch - american dream!) ca 25min promenad från campus. När jag frågade folk efter vägen tittade de konstigt på mig och frågade skeptiskt om jag verkligen skulle ? Dit var inga problem, hem kändes mindre kul. 35° (i skuggan), stekande sol, kånkandes på två stora tygpåsar (som jag hade med mig för att slippa alla plastpåsar - de packar i huur måånga påsar som helst, typ 2-3 varor/påse!) plus en axelremsväska fulla med grejer. Behöver jag säga att det var skönt när jag äntligen kom hem?
Jag har träffat två av mina "suit-roomies" också (har två till, men de har ej flyttat in än). Jättetrevliga tjejer verkar det som, en från UK och en från Taiwan. Kan meddela att det inte bara är jag som lider av JET-lag!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0