God morgon

Hade helt glömt bort att jag igår (av rädsla för att skämma ut mig på lektionerna) stängt av alla ljud på min mobil - med resultatet att inte vakna av alarmet idag. Tur då att jag ändå vaknade 8.30.. Missade dock morgonyogan som jag hade tänkt testa på The Well idag..
Har blivit lite av en expert på det här med att crasha klasser - och dessutom haft lite tur (fingers crossed). Ska till de olika ämnenas kontor idag med lappar från lärarna att de godkänt mig till sina kurser... Hoppas inte det är något extra trix som jag helt missat.. Håll tummarna för mig! Kurserna det handlar om är psykologi (som jag alltid varit intresserad av och därför verkligen ser fram emot att läsa) och Hollywood+America (kommentar nog överflödig - kursen är dock inte vad jag trodde den skulle vara - den handlar om filmens inverkan på branschen och då främst under perioden 1890-1970. Alla i klassen verkar också kunna sina grejer; directors, bolag mm - mitt filmintresse verkar inte räcka långt, men det ska bli kul att lära sig).
Tror jag skippar att gå till volleybollen idag.. OM jag skulle komma in (stort om eftersom klassen är full och läraren går efter väntelistan - och det var måånga där i måndags) betyder det att jag har lektion/träning mån&ons 10-10.50 (volleyboll) och sedan 15-16.15 (psykologi). Eftersom jag hoppas att det blir flera trevliga helgtripper kan det vara skönt att inte ha något förrän måndag eftermiddag, plus att det kan vara skönt att ha några timmar på sig i följd att läsa in sig till lektionerna. Har nog inte skrivit det innan, men här gäller det verkligen att ha läst innan lektionerna eftersom lärarna ger läxförhör/oannonserade quizzes var och varannan lektion. Låter väl kul? Inga tentaperioder här inte! Fast egentligen blir det tentaperioder också - skrev in datum för alla prov igår och mid-termsveckan och finalsveckan ser inte ut att bli så roliga.. Inget jag tänker oroa mig för ännu dock, nu ska jag iväg och fånga dagen! (gårdagens - eller var det i förrgår? dagarna går så snabbt och blandas ihop pga tidsskillnaden hemlämgtan är nu som bortblåst, märkligt det där!) Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0