S'mores!

Igår kväll var det dags för S'mores. Typ som att grilla marschmallows men kexen är lite tjockare och man lägger i en skiva choklad också. Alltså nästan precis som hemma. Jag försökte förklara detta för någr amerikaner men jag tror de blev förvirrade så jag låtsades i fortsättningen att det var helt nytt för mig och att det var supergott, då verkade de nöjda.
Igår hade jag också en go halvtimme för mig själv vid poolen - alla andra tittade in i "sport-båsen" som stod uppställda utanför DC (dining commons). Ganska skönt, speciellt med tanke på att jag knappt solat sedan jag kom hit. Det är så varmt så det mesta som måste göras sker inomhus. Är dock ute också, men då är ju inte syftet att njuta av solen, utan andra saker.
Jag var i DC första gången igår, gick dit tillsammans med min amerikanska roomie (lägenhetskamrat egentligen eftersom vi ju har egna rum - tack och lov!) och min roomie från Japan. Det är en stor bamba i princip, men med massa olika stationer där man kan ta olika maträtter. Det fanns en grillsektion också, där man valde från en meny vad man ville ha och sen gjorde de rätten. Jag testade crispy chicken igår, riktigt gott! Jag är positivt överraskad över att det fanns en salladssektion och lite olika frukter att välja på, vattnet var undangömt men jag hittade det till slut! Jag tror de vill att man ska dricka läsk typ. Desserter och mjukglassmaskin (hörde du det Linda!?) finns det också. Ska försöka smygfota lite, men det är inte riktigt lika lätt här.. måste typ ha allas tillåtelse innan och sånt..
Later!

Kommentarer
Postat av: Linda

Helt wild and crazy ju! Nu slipper du flyga hem, det är ju bara o rulla! super-duper-avundsjuk

2011-08-30 @ 17:57:11
URL: http://nyel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0