The Well

Har varit på rundtur på The Well här på campus idag. Det är ett nytt träningscentrum som byggdes förra året. Det är enormt! Det finns allt - gym (med maskiner, fria vikter, plats för cardio och stretch mm), gruppträningssalar (som är tillgängliga även då de inte används för klasser), basketbanor, inomhusfotboll, volleyboll, badminton, squash, inomhuslöpbana (som om jag kommer använda den, ha!), klättervägg (stooor) m.m! Amazing! Finns ju såklart korridorer, omklädningsrum, pt-rooms, lounge och sånt också.. Student Health Center, Peak Adventures och lite annat kul är i samma byggnad, och runtomkring är det utomhusbanor av olika slag så anläggningen är verkligen enorm! Ska ta lite kort snarast så ni får se vart jag tänker bosätta mig.
Huvudingången.

Var inne på Peak Adventures innan träningen och kollade möjligheterna att hyra cykel - 10 dollar för en månad! Ska jag definitivt fixa snarast! (De hade ganska många kvar nu, men skolan börjar på måndag och då trodde han att de skulle försvinna ganska snabbt.) Blir lika amazed varje gång allt är så billigt! Något som däremot inte är lika billigt är kurslitteraturen... 219 dollar för EN bok!? Nästan 1400 SEK. Det är dit mina pengar kommer gå - var dock och betalade min hela housingfee igår - också något som antagligen inte är så vanligt (att betala allt på samma gång, och dessutom innan den första betalningen ska in), eller jag fick iaf några undrande blickar. Jag tänkte att det ju är lika bra att bli av med utgifterna på en gång så jag vet hur mycket jag har att shoppa för sen. Det var dock innan jag såg priserna på mina böcker.. Räkna med att jag läser 5 kurser, och varje bok har en obligatorisk bok och 2 rekommenderade (vilket ju betyder samma sak som "den boken behöver ni inte")... Låter kul va? Jag ska till banken idag eller i morgon och fixa ett amerikanskt bankkonto (eftersom det är något fel med mina svenska - alla tre - de funkar säkert i vanliga affärer (en utmärkt anledning till att shoppa idag-måste ju kolla om de funkar), men de funkar inte i mataffärerna), så jag ska meddela mitt kontonummer om någon skulle känna för att lämna bidrag till studierna;)
Hade tänkt gå bort till bokhandeln här på campus och kolla nu men tror inte jag hinner det.. Vart tog dagen vägen?! Om en timme eller så blir det förhoppningsvis en tur till Arden Mall, pratade med Michaela och de skulle nog dra dit efter att hon haft sitt möte med Tracey. Btw så kom jag in på en marketing-kurs, ska bli kul att se hur den är här i USA. Jag borde kunna komma med förslag på förbättringar, speciellt på radioreklamen här! I'll let you know how it goes! (och det är inte meningen att avsluta med nån sliskig amerikans line hela tiden, det bara blir så. Sorry.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0