Vinprovning i Lodi

Första stället. Gratis provsmakning av sisådär 12 viner, både vitt,
rött och rosé. Himla fin start på söndagen!
Gruppen. Vi ska jobba på att bli vänner med några extra trevliga.
Vi drack inte bara vin. Vi åt vindruvor också.
Och körde traktor. (Eller nej, jag körde inte - jag hade ju druckit vin,
men jag var ju tvungen att visa pappa och farfar!)
Här inne fick jag tillfredsställa mitt behov av lite djur-kärlek. Saknar
min lilla katt hemma i Sverige så mycket att jag nöjde mig med hund.

Jacinta passade också på att gosa lite med vår nyfunna vän.
Jag passade också på att ta en liten tupplur mellan allt vin (även om
jag hällde ut en del, till mångas förtvivlan).
Kort sammanfattat kan jag meddela att det är trevligare/mer service-
inriktade människor som jobbar i Lodi än i Napa. Här pratade de glatt
om de olika vinerna och (möjlien för att vi var en mindre grupp) pratade
med oss, svarade på våra frågor och lärde oss dessutom några knep
som kommer till användning när man testar vin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0