Vinprovningen också ju!

Jag höll ju på att glömma lägga upp bilderna från vinprovningen i
Napa Valley! Det var så himla fint överallt, men för en gångs skull
ska jag bespara er från alla naturbilder och ge er bilder på: Moi!
Jacinta, Charlie och jag på första vingården.
Också från första vineriet. 4 viner (ett vitt, ett rosé och två röda). Det
första röda smakade skit. Kanske därför det sista var så gott? De
visste hur de skulle lura våra sinnen de små rackarna.
Jag vill ha meeeer! Tur att vi ska till Lodi på vinprovning på söndag!
(Nej pappa, allt vi gör är inte att dricka, vi smakar på vinet. Och vi
pluggar lite också. Med betoning på lite. Men det kommer bli mer nu,
det har jag planerat in i min kalender. Plugg och resor. Mest resor tror
jag nu när jag tänker efter.)
Smet in i ett privat vinprovningsrum på en vingård för att leka lite.
Gick att få privata middagar med vinprovning där. Något för familjen?
Jag på en bänk modell större.
.
Allt som allt så var San Francisco-helgen helt fantastiskt bra! Älskar
staden, atmosfären, arkitekturen, ja det mesta med SF! Ska definitivt
tillbaka dit! Napa var också helt fantastiskt. Jag saknade dock tips
på hur man kan lära sig att känna olika smaker och sånt från de olika
vinerna. Nu var det bara "det här vinet är såhär och såhär, här får ni
smaka!". Inte för att det var så dåligt, men kan ju vara kul inför
framtiden att lära sig lite om hur man känner igen olika smaker och
karaktärer. Fick dock ett bra tips från en guide; smaka smaka smaka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att få se alla bilder och tänk att jag ska till några av de här ställena också!/M

2011-10-05 @ 09:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0