Labor day

= campus stängt! Min intention var att gå upp tidigt och få pluggandet ur vägen (jag har tänkt plugga sedan lördag men på något vis så har alltid häng med vännerna - gärna i anslutning till poolen - kommit i vägen, kan inte förstå varför?). Självklart somnar jag om och vaknar inte förrän klockan är 10 - panik! Så mycket panik att jag möblerar om mitt rum. Igen. Hur många olika sätt kan man ställa en säng, en byrå och ett skrivbord på knappa 12 kvadratmeter?! Jag passade också på att sänka mig säng, så hoppas jag sover mindre oroligt i natt (har en teori om att jag vaknar minst en gång varje natt pga att jag har fönstret precis bakom mig, jag sover alltså i höjd med fönstret). När sängen var sänkt hade jag sådan pluggångest att jag i stället för att plugga möblerade om i vardagsrummet. Ingen av mina roomies har kommenterat det, undrar vad de tycker.. Kanske skulle fråga dom i morgon.. Jag kan också möblera tillbaka och ta en före-bild och sen visa skillnaden. Eller tycker ni att jag kanske skulle försöka plugga lite i stället? När jag var klar med alla saker som var viktigare (roligare) än att plugga satte jag mig faktiskt ner och pluggade. Väldigt kul. Not. Fick i alla fall läst några kapitel - sjukt vad lång tid det tar att läsa när allt helt plötsligt är på engelska... Blir dock lättare för varje sida. Upptäckte också att jag hade en läxa till imorgon. Kul. 250 sidor att läsa (140 i en bok som jag inte ens fått hemskickad än) plus ett 12 poängsquiz. Är inte riktigt hundra på att jag gjort rätt, men tror denna första läxa mest är till för att få oss att förstå systemet och hitta på kursens hemsida. Får se imorgon.. Lite otydligt om läraren ville ha svaren datorskrivna eller handskrivna... Time will tell...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0